معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت : در سال 92، اسناد مالکیت نزدیک به 20 هزار هکتار از رقبات موقوفات فارس صادر شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، علی اکبر جعفریان، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ، با بیان اینکه پیگیری و اخذ اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه بسیار با اهمیت است و اظهار داشت: از خردادماه سال 92 با هماهنگی انجام شده با مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان، کارگروه ثبتی استانی و به تبع آن کارگروه های شهرستانی تشکیل شد و به صورت منظم و مستمر تمامی مشکلات ثبتی موقوفات استان مورد بررسی قرار گرفت.
 
جعفریان انجام عملیات ثبتی موقوفات و صدور اسناد مالکیت را در سال های اخیر بی سابقه و موفقیت آمیز اعلام کرد و گفت: در سال 92 تعداد 1417 فقره سند مالکیت موقوفات صادر شده که نسبت به سال 91 بیش از 346 درصد افزایش داشته است.
 
وی ادامه داد: این اسناد مالکیت نزدیک به 4 هزار هکتار از رقبات موقوفات را شامل می شود و نسبت به مساحت اسناد اخذ شده سال 91 ، بیش از 846 درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: همچنین در سال 92 نزدیک به 16 هزار هکتار از اراضی اوقاف و منابع طبیعی رفع اختلاف شده و در این راستا 229 فقره سند مالکیت اخذ گردیده است.
 
جعفریان به وسعت املاک و همچنین ارزش ریالی قابل توجه اسناد مالکیت صادره اشاره کرد و افزود: تعدادی از پرونده های ثبتی موقوفات که سالها راکد و بلا اقدام مانده بود به حمدالله در جلسه کارگروه ثبتی بررسی و حل و فصل گردید.
 
وی در پایان بیان کرد: هم اکنون نیز مقدمات صدور اسناد بسیاری فراهم شده است که ان شاءالله با تشکیل مجدد کارگروه ثبتی در سال جاری و تحقق برنامه ثبتی سال 93، شاهد صدور کلیه اسناد مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه و همچنین اراضی رفع اختلافی با منابع طبیعی خواهیم بود.
/2759/